Seo Education

براورد هزینه احداث سردخانه زیر صفر

يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ

در سردخانه ها عملی به نام تبرید صورت می گیرد که به فرایند انتقال گرما از مخزنی دما-پایین به مخزنی با دمای بالاتر گفته می‌شود. و با توجه به ابعاد و متراژ آن ها این فرایند با کمپرسورها و موتور های متفاوت صورت می گیرد.

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

برای حفظ و نگهداری تمامی محصولات خوراکی و مواد غذایی به یخچال فریزر و یا سردخانه نیاز است، از ضروری ترین تجهیزات هر کارخانه ی تولید مواد غذایی ، سردخانه هایی ثابت با ابعاد ومتراژ بسیار بزرگ است و حتی برای انتقال محصولات تولید شده به مراکز فروش از سردخانه های ماشین (سردخانه تریلی سردخانه نیسان و...) استفاده می شود. خانه سرما (coldhouse)  با بکارگیری مرغوب ترین متریال و بهرگیری از تکنولوژی روز دنیا یکی از بهترین تولید کنندگان سردخانه صنعتی در کشور به شمار می آید.

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سردخانه بالای صفر و زیر صفر 

سردخانه ها برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام شرایط و دمای خاصی برای تازه و سالم ماندن دارند که با توجه به این نکته سردخانه ها از نظر دما به دو دسته سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر تقسیم می شوند. سردخانه ی دمای بالای صفر برای نگهداری مواد غذایی ساده همچون مواد غذایی دستبندی  شده میوه تازه، میوه خشک، سبزیجات، صیفی جات و دانه های روغنی و خشکبار با دمایی بین 0 تا 5 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می گیرند. وسردخانه ی زیر صفر خود به دو دسته انجماد و دو مرحله ای تقسیم می شود که برای نگهداری محصولات پروتئینی اعم از ماهی و میگو، مرغ و سایر ماکیان و گوشت قرمز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قیمت سردخانه زیر صفر

سردخانه بالای صفر

 این سردخانه ها معمولاً در مناطقی که فاصله کوتاهی تا باغ های میوه و یا یک محصول خاص که نیاز به نگهداری در سردخانه بالای صفر دارد احداث می گردند. حتی در بعضی موارد باغداران در برای انبار کردن محصولات اقدام به احداث سردخانه می نمایند.

انواع سردخانه بالای صفر 

  • سردخانه میوه
  • سردخانه خرما

سردخانه میوه و لبنیات

سردخانه هایی که به نام بالای صفری معروف هستند معمولا برای نگهداری مواد غذایی در دمایی بالاتر از دمای انجماد استفاده می‌شوند. دمای معمول این سردخانه ها معمولا بین 0 تا 4 درجه سانتیگراد است. سردخانه میوه و سبزی و لبنیات تازه مانند شیر، دوغ و ماست و همچنین سردخانه نگهداری گوشت تازه از این قبیل هستند.

سردخانه گوشت و مرغ

سردخانه زیر صفر برای نگهداری مواد غذایی به صورت یخ زده استفاده می‌شود. دمای این نوع سردخانه معمولا پایین‌تر از صفر درجه سانتیگراد بوده و 18- درجه سانتیگراد معمول‌ترین دمای نگهداری این نوع سردخانه است. معمولا ماهی و گوشت و مرغ یخ زده و سایر مواد غذایی یخ زده در سردخانه زیر صفر نگهداری می‌شوند.

تفاوت دمای سردخانه زیر صفر و بالای صفر 

دمای سردخانه‌ بالای صفر معمولا بین ۱ الی ۵ درجه سانتیگراد است و تامین چنین دمایی چندان سخت نیست و برای نگهداری نوشیندنی‌ها یا دمای مناسب در سردخانه‌های سوله‌ای گندم و سایر خشکبار‌ها نیست در همین حد است، از این رو نیاز به سردخانه‌ بالای صفر هم در ابعاد زیادی حس می‌شود.

دمای کاری سردخانه‌های زیر صفر تا -۳۰ درجه هم امکان‌پذیر است که برای یخ زدن هر ماده‌ی غذایی مناسب است و می‌توان از آن استفاده کرد. اما این دما معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و معمولا دمای -۲۰ درجه  کافیست.

https://cold-house.ir/post/4/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%81%D8%B1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۱
ilgar akbari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی